Weer naar Italie - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Elisa Goudriaan - WaarBenJij.nu Weer naar Italie - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Elisa Goudriaan - WaarBenJij.nu

Weer naar Italie

Door: Elisa

Blijf op de hoogte en volg Elisa

05 September 2008 | Nederland, Groningen

Hoi iedereen,

Om vooronderzoek te gaan doen voor mijn (hopelijk) toekomstige promotieonderzoek ga ik volgende week voor 3 1/2 maand naar Florence (van 9 september t/m 20 december). Ik verblijf weer op dezelfde plek als vorige keer, in het Nederlands Interuniversitair Kunsthistorisch Instituut (oftewel: NIKI) Net als vorige keer ga ik voornamelijk archiefonderzoek doen (briefwisselingen uit eind 16e, begin 17e eeuw lezen) om te onderzoeken hoe vooraanstaande personen uit deze tijd als bemiddelingsfiguren fungeerden tussen allerlei artiesten zoals schilders, architecten, componisten, musici etc. en hogere machthebbers zoals de Medici in Florence en de paus en enkele kardinalen in Rome.

Hopelijk gaat het onderzoek wat opleveren en zal ik niet voor niets Sinterklaas missen :-) Ik zal jullie af en toe op de hoogte houden van mijn ervaringen!

Mijn adres daar is:

Elisa Goudriaan
c/o Istituto Universitario Olandese di Storia dell'Arte
Viale Torricelli 5
50125 Florence
Italie

tel (mobiel): 0039-3335991741

Groeten van Elisa

  • 05 September 2008 - 08:21

    Miep:

    Go Elisaaaa!!


  • 05 September 2008 - 08:25

    Linda:

    Sinterklaascadeautjes lopen (meestal) niet weg ;-).

    Veel plezier en succes!

  • 05 September 2008 - 09:40

    Amanda:

    Heel veel plezier maar weer en dat je alle info vindt die je nodig hebt!
    Ik houd je site in de gaten vanaf de andere kant van de wereld!

    Tot mails,
    Amanda

  • 06 September 2008 - 12:45

    Maarten:

    Ciao!

  • 06 September 2008 - 20:11

    Tamara:

    Je gaat al bijna weg...en deze keer kom ik je echt bezoeken! Ik kan niet wachten :-) goede reis! En veel liefs!

  • 08 September 2008 - 07:23

    Fenna:

    Hey Elisa,
    Succes met je laatste voorbereidingen en goede reis! Succes!
    Liefs Fenna
    En hopelijk tot in Ten Boer;)

  • 09 September 2008 - 21:56

    Maart:

    Hoi lieverd!!
    Je zit of ligt nu in de trein....hoop dat het allemaal goed verloopt, zonder vertragingen en hopelijk ook geen huilende baby's ofzo haha;).
    Gek idee dat je morgen gewoon in Italië zit! Gelukkig kan ik t me heel goed voorstellen allemaal! En ik zie je op 2 en 3 oktober, heel veel zin in! Ga maar lekker genieten van alles! Hoop dat je een fijne kamer hebt in het NIKI en dat je snel de archieven in kunt duiken! Dikke kus uit Groningen

  • 11 September 2008 - 04:29

    Judie:

    Hoi Elisa! Heel veel plezier in Italie, dat je maar heel veel goede dingen mag vinden! Ik zit op dit moment in Shanghai, helaas kunnen wij onze site niet updaten in China, want deze wordt door de overheid geblokkeerd :( Volgende week vliegen we naar Japan en dan kunnen we eindelijk al onze verhalen posten! Ben benieuwd naar je belevenissen! Groetjes

  • 21 September 2008 - 18:11

    Sjoerd:

    Hoera

    Al bijna terug! (eventjes)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elisa

Op deze site doe ik verslag van mijn onderzoeksreizen naar Italie (Florence en Rome). Veel plezier met lezen! Momenteel werk ik bij Goudriaan at Work als fotografe, tekstschrijver, editor en (wetenschappelijk) onderzoeker op het gebied van geschiedenis, kunst en cultuur. Zie http://www.goudriaanatwork.nl/

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 115
Totaal aantal bezoekers 33278

Voorgaande reizen:

30 Juni 2007 - 31 December 2015

Onderzoek in Florence en Rome

Landen bezocht: