Op reis - Reisverslag uit Firenze, Italië van Elisa Goudriaan - WaarBenJij.nu Op reis - Reisverslag uit Firenze, Italië van Elisa Goudriaan - WaarBenJij.nu

Op reis

Door: Elisa

Blijf op de hoogte en volg Elisa

26 Juni 2007 | Italië, Firenze

Hallo iedereen,

Aanstaande zaterdag vertrek ik met de trein naar Florence om daar onderzoek te gaan doen voor mijn Masterscriptie in de bibliotheken en archieven van Florence. Ik blijf daar de hele maand juli. Begin augustus ben ik weer even terug in Nederland (en speel dan natuurlijk weer snel even een tennistoernooi), maar half augustus gaan Sjoerd en ik op vakantie naar Zweden. Na terugkomst vertrek ik bijna meteen weer naar Florence en de hele maand september zit ik daar voor hetzelfde onderzoek. In totaal zal ik dus zo'n drie maanden veel gaan reizen en daarom heb ik maar eens even een reis-blog aangemaakt.

Ik zal hier de komende drie maanden verslag doen van mijn ervaringen in Basel, Florence, andere plekken in Italie (?), Zurich, Kopenhagen, Stockholm, Goteborg, Helsingborg, Lund, Berlijn, Salzburg, weer Florence en Augsburg. Dat kan je toch wel een kleine Europa-reis noemen....

(Natuurlijk zal ik in een latere blog ook uitleggen wat ik eigenlijk ga onderzoeken in Florence, wat mijn Italiaanse telefoonnummer wordt om te sms'en en waar ik precies verblijf!)

Nu eerst maar eens in de trein om van het Zwitserse landschap te genieten!! Ik verheug me nu al op de bergen, meren, bruggen, riviertjes en kastelen!

Groeten van Elisa

  • 26 Juni 2007 - 09:03

    Anne Willem:

    Hoi Elisa,

    Dus voor jou ook een spannende/actieve juli maand! Leuk dat je onderzoek gaat doen naar De Medici (en andere families). Elske vertelde me er iets van.

    en een vakantie naar Zweden??? Ik dacht dat jullie in ons voetspoor zouden blijven en naar normandie/bretagne zouden gaan. ;P Zweden is ook heel mooi natuurlijk.

    veel succes in het zonnige (en hopelijk droge) zuiden! Groetjes aan je hard-werkende vriendje!

    AW

  • 26 Juni 2007 - 09:55

    Maarten Heemstra:

    He Elisa,

    Drukke agenda :) Klinkt echt supergaaf wat je gaat doen. Bij deze heel veel plezier en succes gewenst.

    Ik zal Soetje in de tussentijd wel enig gezelschap houden hoor ;)

  • 26 Juni 2007 - 10:09

    Aafke:

    Wat leuk dat je ook een "Waar ben jij"site hebt aangemaakt.Kunnen we je avonturen volgen!Je gaat er vast erg van genieten.Succes en hopelijk nog tot spreeks voordat je vertrekt.Liefs en kus Aafke

  • 26 Juni 2007 - 10:21

    Hartinimini:

    Hi Elisa,

    Echt fantastisch dat je zo'n reis gaat maken, Italië is geweldig en Zweden is ook erg mooi:).
    Ik wens je veel ontdekplezier en succes uiteraard.
    We houden je wel op de hoogte van alle Groninger activiteiten;p.

    Liefs

  • 26 Juni 2007 - 15:36

    Amanda:

    Hey Elisa,

    erg goed idee! Ik houd je website in de gaten!
    Veel plezier in Italië,

    Amanda en Eric

  • 26 Juni 2007 - 21:26

    Tamara:

    Joehoe! ik mag de eerste reactie plaatsen bij jouw eerste reisbericht :-) Wat leuk dat je een reisblog gaat maken!! Ik ben zo benieuwd naar je verhalen en belevenissen!

  • 26 Juni 2007 - 21:27

    Tamara:

    *hihi* en toen zag ik dat er al allemaal reacties stonden ;-) misschien moet ik maar gauw gaan slapen....

  • 27 Juni 2007 - 14:38

    Maartje:

    Lieve Elisa,
    Ik wens je een ontzettend goede, veilige en ervaringrijke reis toe! Natuurlijk ook een leerzaam onderzoek! Ik ben benieuwd naar jouw belevenissen;)

    Liefs vanuit Sint Maarten!

  • 29 Juni 2007 - 21:34

    Sjoerd Vermij:

    Plezier.... Gezellig... Genieten....

    JE GAAT NIET VOOR DE LOL

    Grinnik nee hoor lieffie, heb maar een fijne tijd. Mis je nu al, maar dat komt wel goed!

    Ga een maand lang vis eten :)

  • 11 Juli 2007 - 12:57

    Gerben Vermij.:

    Zo Elisa,
    Als ik het zo lees, ben je nogal veel van plan. Leuk hoor! En nuttig. Ik hoop dat het onderzoek een succes woont. De familie Medici en die andere zeg je? Zou jij zo van adel willen zijn en je kunsten bij een ander willen bewijzen?

    Groetjes Gerben.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elisa

Op deze site doe ik verslag van mijn onderzoeksreizen naar Italie (Florence en Rome). Veel plezier met lezen! Momenteel werk ik bij Goudriaan at Work als fotografe, tekstschrijver, editor en (wetenschappelijk) onderzoeker op het gebied van geschiedenis, kunst en cultuur. Zie http://www.goudriaanatwork.nl/

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 210
Totaal aantal bezoekers 33274

Voorgaande reizen:

30 Juni 2007 - 31 December 2015

Onderzoek in Florence en Rome

Landen bezocht: